>

dilluns, 24 de desembre del 2007

Dues propostes

Proposta 1.

Avui m'avanço. Encara no he acabat un llibre i ja estic segur que serà un dels millors que he llegit aquest any. De fet, el vaig començar divendres i ja tinc clar que és de gran qualitat, fàcil lectura i que és dels que recordes quan mires al darrera. És més, després d'aquest llibre ja sé directament quin serà el proper llibre que compraré.

Estic parlant de "Historias de Londres", d'Enric González. Lo meu amb aquest paio ha estat un amor a primera vista; vaig gaudir cada moment de "Historias del Calcio", i ara estic gaudint cada moment de "Historias de Londres" i en breu estaré gaudint "Historias de Nueva York".

És una gran manera d'endinsar-se en el dia a dia d'una ciutat (o d'un país) amb la prosa amena d'Enric González, però a més a més és un llibre que va calant. És a dir et mulles, però poc a poc, no te n'adones. És el que em va passar amb Historias del Calcio i ara tinc la mateixa sensació amb el poc que he llegit de Historias de Londres. És un llibre que dona molt més del que ensenya a primera vista.

Especialment recomanat per a: tothom, ara ja ho veig clar. Aquí no hi ha futbol pel mig que em faci dubtar. Tothom.

Proposta 2.

En un altre pla completament diferent està "Blankets" de Craig Thompson. No us ho amagaré, Blankets és una història d'amor. Una història d'amor amb molts matisos, amb molts afegits, amb molt d'interès paral·lel, amb molts paral·lelismes amb moltes històries d'amor adolescent.

Però destaca, destaca i molt per frescor en el dibuix. Penso que és un dels casos en que el dibuix fa millor un guió, adaptant-se com la seda i fent la lectura fàcil i agradable. No es fàcil, i Craig Thompson ho aconsegueix. Destaca també pel guió, gens complicat, molt intuïtiu i que enganxa, fins i tot a algú que no està interessat a priori en aquests temes. Té quelcom de poètic, poder la manera com dibuixa les persones, i te sobretot molt d'interès.

Especialment recomanat per a: tothom. Sobretot si no esteu acostumats a llegir còmic, és una bona manera de veure el que pot aportar un bon dibuix a una bona història.

Etiquetes de comentaris: ,

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

Totalment d´acord amb tu Víctor, vaig comprar Històries del Calcio a Barajas per fer temps quan vaig anar fa cosa d´un mes, i gairebé me l´acabo entre el temps d´espera i el vol.
Ara em compraré els altres dos. Havia sentit parlar d´aquest llibre a diverses bandes, i és boníssim.

Sergio, ex-dakel.

dl. de des. 24, 09:37:00 p. m.  
Blogger jeffreyabbot said...

El de Londres és més obert...el del Calcio és més per futboleros.

¡Que bueno que viniste! pensaba que me habías perdido la pista.

dc. de des. 26, 01:23:00 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home