>

dilluns, 13 d’octubre del 2008

Per pensar-hi


L'altre dia, mentre llegia "Luna de Miel" de Dorothy L.Sayers, em vaig trobar amb aquesta cita atribuïda a Francis Bacon:

La lectura hace al hombre completo.
La conversación lo hace ágil.
Y la escritura lo hace preciso.

Em va semblar molt encertada, i em va fer donar-li voltes una estona. És ben cert que la lectura aporta coses difícils de rebre d'altres bandes. De fet, és una obvietat que la literatura és una part important de la nostra cultura i no llegir fa que ens la perdem (i per nostra no em refereixo només a la catalana, parlo globalment)

I és veritat que la conversa fa agafar agilitat: et fa escoltar, processar la informació, pensar una resposta...poder millor fins i tot la discussió, que et fa fer això a una velocitat encara més elevada.

I finalment, des que escric el bloc que estic d'acord amb la tercera afirmació: cada cop que escric un post me'l miro, me'l remiro i intento que estigui perfecte, sense faltes i sense incoherències i sense barbaritats...tot i que no sempre ho aconsegueixo.

Etiquetes de comentaris: ,

16 Comments:

Blogger Sra. Saeki said...

Imagino que per a un home com tu, que passa molt del seu temps entre la lectura i l’escriptura, la cita ha de tenir molt de sentit. Per la gent que tenim menys temps per dedicar a aquestes dues coses, trobem l’agilitat, la precisió i el sentir-nos complets en altres accions.
S’agraeix la cura en el teu blog, ja que del poc temps lliure que em queda per mi, procuro destinar-ne una part a la lectura dels vostres blogs. Ni que sigui per que és l’única manera de saber de vosaltres!!

dl. d’oct. 13, 02:44:00 p. m.  
Blogger jeffreyabbot said...

Si, jo també he pensat que cada qual deu trobar altres coses que omplen quan escrivia...però segueixo pensant que la cita té tela.

Tot i així no crec que sigui un tema de temps si no d'aficions o ganes. Jo a l'avió podria dormir (i de fet de vegades ho faig) però en general per exemple sempre llegeixo. Hi ha altra gent que prefereix fer altres coses òbviament...

dl. d’oct. 13, 03:38:00 p. m.  
Blogger George Smiley said...

Nunca es un problema de tiempo, sino de prioridades y organización.

dl. d’oct. 13, 08:26:00 p. m.  
Blogger jeffreyabbot said...

A veces tengo ganas y tengo el momento pero estoy demasiado cansado para ponerme a leer.

dl. d’oct. 13, 08:49:00 p. m.  
Blogger Gat Bru said...

Doncs llegiu i analitzeu això àgilment:Bengals no suma y sigue!!!!!!!!!

dt. d’oct. 14, 12:54:00 a. m.  
Blogger Sra. Saeki said...

És molt injust!! Dr. Chingón es pot fotre amb els Bengals , que és el que més t’estimes després de la Clara, i passa la censura. I jo no em puc fotre amb els altres contertuliants!? En aquest blog no hi ha coherència!!

dt. d’oct. 14, 08:46:00 a. m.  
Blogger jeffreyabbot said...

Prometo no parlar de l'equip que mencioneu fins que no guanyin un partit aquesta temporada.

Ale.

dt. d’oct. 14, 09:55:00 a. m.  
Anonymous Anònim said...

si que te tela la cita! ara entenc els moments de dubte davant del word (processador de textos), corregint cada frase que acabo d'escriure. Em pensava que era cosa meva sempre buscar la paraula precisa... em quedo més tranquila!

dc. d’oct. 15, 09:07:00 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Sento arribar una mica tard als ultims tres posts, aprofito aquest per possar el meu habitual granet de ... (cadasqu que pensi el que vulgui).

Anem per parts, sobre les Croniques Birmanes, encara no tinc una opinio formada, s'ha de llegir.

Per un altre banda, felicitats per Ubuntu, el següent pas es pasar del infra-utilizat Office i pasar a fer servir OpenOficce. Costa una mica acostumarse als menus, pero amb una mica de practica es tan o més funcional que el producto de. Guillermo Puertas.

Estic completament d'acord amb tú en relació a la reflexio sobre la lectura, la conversació i la escritura, completament. No es pot afegir més (i no es fer la pilota), per poc que ens esforcéssim podriem expresar i escriure totes aquestes coses que ens pasem per el cap i no saben com explicar-les, i que per tant es perden per sempre. SIC

Per cert, a quina ciutat representen els Bengals?? He estat llegint resultats de futbol americà i sempre parlen de les ciutats.

AC/DC actua a Barcelona el 31 de Març a Barcelona, algú interesat??

dv. d’oct. 17, 07:32:00 p. m.  
Blogger jeffreyabbot said...

AC/DC joer! pos no et diria que no... m'h puc pensar...

Els innombrables son de Cincinnati, Ohio.

Open Office ja l'he fet servir, és pràcticament el mateix, a més ara ja em sento Superman, ara m'estic acabant de configurar el Thunderbird per agrupar tots els comptes de correu que tinc desperdigats.

Pas a pas... haig de fer post a Kozmic de Crónicas Birmanas. En quant pugui el penjo.

ds. d’oct. 18, 12:34:00 a. m.  
Blogger jeffreyabbot said...

Per cert, demà els innombrables juguen a Cincinnati contra els Pitsburgh Steelers (una mena de derbi). Ales 19:00 es pot seguir el ridícul online per www.nfl.com

ds. d’oct. 18, 12:39:00 a. m.  
Blogger Sra. Saeki said...

Per quan un nou post?

Per cert, quina edat tenen els d' AC/DC?

ds. d’oct. 18, 08:45:00 a. m.  
Anonymous Anònim said...

El cantant, Brian Johnson en te 61, Angus Young 53 (i encara es mou com si tingues 18), Malcom Young 55, Cliff Williams 59 i Phil Rudd 54.

Un jardi d'infancia...

ds. d’oct. 18, 10:40:00 a. m.  
Blogger jeffreyabbot said...

Ufff...si que últimament nomé vaig a post per setmana...però vaig molt liat a la feina. Se intentará...

ds. d’oct. 18, 08:40:00 p. m.  
Anonymous Anònim said...

38 a 10, no està pas malament per ser un derbi. Es deuen de sentir com els del Atletic de Madrid amb el Madrid.

Anim, ja deuen d'estar més a prop del record:

Will the Bengals remain like a winless at the end of this season????

dg. d’oct. 19, 11:27:00 p. m.  
Blogger jeffreyabbot said...

Innombrables. Jo vaig marxar a sopar que anaven 10 a 17 i amb pilota per ells a mitjans del 3er quart. Patètic.

dl. d’oct. 20, 09:46:00 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home